- 10.05.2025.
- RTV USK,
Uskoro objedinjeni evropski kontrolni registar: Lažno podmlađivanje 'polovnog' automobila i skori kraj prevarama s kilometražom

- Evropska komisija predlaže stvaranje baze podataka o pređenoj kilometraži zabilježenoj na vozilima tokom tehničkih pregleda, koju bi dijelile sve države članice EU. Iz Brisela se zalažu za ovu mjeru koja bi pomogla u borbi protiv manipulisanja s kilometražom...
BRISEL/SARAJEVO, 10. maja - Evropska komisija je predložila novi paket mjera usmjerenih na poboljšanje sigurnosti na cestama, smanjenje zagađenja u saobraćaju i borbu protiv raznih prevara povezanih s automobilima.
Predložena
nova pravila uključuju zajednički registar kilometraže između država članica
kako bi se suzbilo manipulisanje i lažno "podmlađivanje" određenih
vozila kada dođu na tržište polovnjaka s ciljem obmanjivanja kupaca, piše
francuski L’argus.
Neke države EU već evidentiraju
kilometražu u nacionalnim bazama podataka. To je slučaj u Belgiji, čiji
Car-Pass sistem predstavlja mjerilo u ovoj oblasti, jer prodavac polovnog
automobila mora dostaviti kupcu ovaj dokument, ažuriran na svakom tehničkom pregledu.
U Francuskoj se kilometraža vozila također bilježi tokom svakog obaveznog
periodičnog pregleda.
Prodavac može dati ove informacije
kupcu putem linka do službene online baze podataka svog vozila, iako to nije
obavezno. Historiju vozila može biti posebno teško pratiti kod uvezenih modela.
Ideja Komisije je da se ovim bazama podataka da evropska dimenzija. Početkom
2024. godine, kada je Belgija tek preuzela predsjedavanje institucijom na šest
mjeseci, neki od njenih zvaničnih predstavnika su iznijeli ideju o proširenju
Car-Pass-a na cijelu Evropsku Uniju.
U praksi, svaka država EU članica bi
bila obavezna da evidentira stanje kilometraže vozila u nacionalnoj bazi
podataka na svakom tehničkom pregledu. Ove informacije bi se zatim prenosile u
evropsku bazu podataka svaki put kada bi vozilo bilo registrovano. Ove
informacije bi tada bile dostupne vlastima (ili čak bilo kojem potencijalnom
kupcu) iz bilo koje od 27 EU zemalja.
Borba protiv prevara s kilometražom
važna je sa stanovišta zaštite potrošača, ali i za poštenu konkurenciju u
trgovini vozilima. To će pomoći u smanjenju manipulacije pri prodaji polovnih
vozila. Kao i ostale predložene mjere, i ovaj prijedlog se sada suočava s
dugotrajnim parlamentarnim procedurama pred Evropskim parlamentom i Vijećem.