- 15.05.2025.
- Safet Hodžić
Stižu strože kazne za bahate vozače

- Na dnevnom redu današnje
sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine
(PSBiH) nalazi se drugo čitanje izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti
saobraćaja, čiji su predlagači poslanici Socijaldemokratske partije (SDP) Saša
Magazinović i Jasmin Imamović.
SARAJEVO, 15. maja - Kako je za agenciju FENA
izjavio Saša Magazinović, ovim izmjenama po prvi put se u zakonodavstvo BiH
uvodi pojam bahate, odnosno obijesne vožnje, uz istovremeno propisivanje
rigoroznih kazni za ovakvo ponašanje u saobraćaju.
Strože kazne za
najopasnije prekršaje
Magazinović ističe da je
zakon izrađen u saradnji sa stručnjacima – tužiocima, sudskim vještacima i
saobraćajnim inženjerima, koji su jasno naglasili da trenutni zakon ima brojne
nedostatke. Fokus je stavljen na prevenciju saobraćajnih nesreća, posebno onih
sa smrtnim ishodom.
„Najčešći uzroci takvih
nesreća su bahata vožnja, vožnja pod utjecajem alkohola i droga, te korištenje
mobitela tokom vožnje. Sve ove opasne radnje zakon sada prepoznaje i strogo
sankcioniše“, rekao je Magazinović.
Bahata vožnja, kako je
definisana u izmjenama zakona, uključuje:
- Prolazak kroz crveno svjetlo više puta,
- Vožnju u naseljenom mjestu brzinom većom za
40 km/h od dozvoljene, odnosno 60 km/h izvan naselja,
- Prestizanje kolone preko pune linije,
- Vožnju pod utjecajem alkohola (1,5 g/kg i
više),
- Vožnju pod utjecajem psihoaktivnih supstanci.
Kazne – novčane,
bodovne i oduzimanje dozvola
Za vozače koji učestvuju
u bahatoj vožnji predviđene su sljedeće sankcije:
- Novčana kazna od 2.000 do 3.000 KM,
- Oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci,
- Dva kaznena boda.
Ukoliko je bahatom
vožnjom izazvana saobraćajna nesreća, kazne su još strožije:
- Novčana kazna od 3.000 do 5.000 KM,
- Devet mjeseci oduzimanja vozačke dozvole,
- Četiri kaznena boda.
Za korištenje mobitela
tokom vožnje predviđena je kazna od 200 do 400 KM, dok će u slučaju da
korištenje mobitela dovede do saobraćajne nesreće, kazna iznositi između 400 i
2.000 KM, uz dodatne mjere zabrane upravljanja vozilom do šest mjeseci i dva
kaznena boda.
Zakon nije sredstvo za
punjenje budžeta
Magazinović naglašava da
cilj zakona nije naplaćivanje kazni, već prevencija: „Ovo nije način da se puni
budžet, već da se smanji broj nesreća. Kao primjer, naveo je ranije izmjene
zakona koje su propisivale visoke kazne za nepropisno korištenje parking mjesta
za osobe s invaliditetom, što je, prema njegovim riječima, dovelo do značajnog
smanjenja prekršaja.“
Na dnevnom redu i
drugi važni zakoni
Pored izmjena Zakona o
sigurnosti saobraćaja, poslanici će danas raspravljati i o Prijedlogu zakona o
izmjenama Zakona o Javnom radiotelevizijskom servisu BiH, koji je predložio
Jasmin Imamović, kao i o izmjenama Zakona o plaćama i naknadama u institucijama
BiH, predloženim od strane Doma naroda.
Na sjednici će se
razmatrati i niz izvještaja, uključujući izvještaj o zbrinjavanju izbjeglica i
stranaca pod supsidijarnom zaštitom, te izvještaj o radu Zajedničke komisije za
nadzor nad Obavještajno-sigurnosnom agencijom BiH za 2024. godinu.