- 20.04.2025.
- Safet Hodžić
Prometne nezgode u BiH: Učestalost smrtnih slučajeva u porastu, a vlasti spore u rješavanju problema

- Prometne nezgode sve su
češće i, nažalost, sa smrtnim ishodom. Samo jučer u BiH na cestama je poginulo
pet ljudi. Trendovi nagovještavaju da će ovi događaji do 2023. godine postati
peti najčešći uzrok smrtnosti na globalnom nivou. Osim brze vožnje, u mnogim
slučajevima neprilagođena vožnja na lokalnim cestama rezultira tragičnim
posljedicama, dok ovdašnji saobraćajni putevi zauzimaju neslavne pozicije na
svjetskim listama. Građani su nezadovoljni, dok je reakcija vlasti spora. Da li
će strah od nesreća zamijeniti sigurnost, pa makar uzletom prvog aviona sa
bihaćkog Aerodroma?
BIHAĆ, 20. aprila - Prvi avionski uzlet sa
bihaćkog Aerodroma planiran je najkasnije do 2027. godine, tvrde iz bihaćkog
aerodroma. Razlog tome je što su putnici u tranziciji kroz BiH gotovo primorani
koristiti krajiške ceste, na kojima lokalni stanovnici nisu oduševljeni. Smatraju
da, iako se nešto radi, to nije dovoljno.
Osim što građani plaćaju
popravke automobila čija je šteta najčešće uzrokovana oštećenim kolovozom,
trpimo i loš marketing na svjetskim listama kvalitete i sigurnosti cesta – što
je pokazala statistika Svjetskog ekonomskog foruma iz 2023. godine. Bez odgovornosti
na cestama, prva adresa mnogim vozačima postaje najbliži automehaničar.
Automobili se ipak kupuju, a prema izvještaju BIHAMK-a iz 2024. godine, broj registrovanih motornih i priključnih vozila u BiH povećao se za gotovo 5% u odnosu na prethodnu godinu. Građani se više opredjeljuju za automobile sa pređenim kilometrima, kažu u jednoj autokući.
Nejasna situacija u
državnim institucijama obavijena je neefikasnim kadrovskim politikama i
višedecenijskim vizijama, što otežava realizaciju infrastrukturnih projekata.
Izostanak rješenja nije
toliko problematičan koliko je nezainteresiranost. Zemlje zapadne Evrope već su
ponudile načine za uštede u izgradnji cesta, čuvajući pritom biodiverzitet.
Ovo znači da malo
razmišljamo o prirodi, a ekonomičnost nam nije jača strana. Ipak, greške u
projektovanju i građevinskoj izvedbi cesta imaju, u nekim slučajevima, tragične
posljedice. Stopa smrtnosti usljed saobraćajnih nesreća u BiH tri puta je viša
nego u zemljama zapadne Evrope, što je potvrđeno i dan prije, kada je na bh.
cestama život izgubilo pet osoba.