- 12.01.2025.
- Kadifa Murtić
Magazinović: Ukinuti praksu da penzioneri i ljudi sa zdravstvenim problemima plaćaju skuplju obnovu vozačke dozvole

- Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Saša Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko tri puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole.
BIH, 12. januara - Istovremeno
vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do pet puta veći iznos u
odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu.
Naime, uplata takse za
obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih vozača bez obzira
na rok trajanja vozačke dozvole. Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na
period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima se smanjuje
rok trajanja važenja dokumenta na 3 godine, dok vozači sa umanjenom
zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i
svake 2 godine, te svaki put platiti taksu.
To praktično znači da je
cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih godina
60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole penzioneri
plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i do 300 KM.
Magazinovićev prijedlog
se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos
računa prema dužini roka trajanja dokumenta. Bez promjene današnje cijene
takse, godišnja cijena bi bila 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke
dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom
zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine
plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM. U konačnici, svi vozači u Bosni i
Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije
slučaj.
Prema zvaničnim podacima
u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti od 65 i više godina od kojih
važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba. Svi oni, uz desetine hiljada
onih koji iz zdravstvenih i drugih razloga vozačku dozvolu dobijaju na vremenski
period kraći od 10 godina su diskriminirani na način da obnovu vozačke dozvole
plaćaju višestruko više.
Ovim povodom Magazinović
je naglasio da evropski standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu
da stariji i građani sa zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na
prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene
finansijske mogućnosti. U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije
vodilo računa, te ne samo da penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim
sposobnostima nisu bili u povlaštenom položaju, nego su praktično bivali
kažnjeni obavezom plaćanja višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za
isti vremenski period.
Ako težimo društvu
jednakih kao što svi tvrde, onda neće biti problema da za preko 200.000 vozača
omogućimo plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge,
posebno imajući u vidu da većinu od ukupnog broja diskriminiranih čine
penzioneri čiji su prihodi značajno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju
nižu cijenu, zaključio je Magazinović.