- 05.05.2025.
- Safet Hodžić
Forto: Postoji opasnost da se vozačima iz BiH ograniči boravak u EU

- Ministar transporta i
komunikacija u Vijeću ministara BiH Edin Forto rekao je danas da postoji
opasnost da se krajem ove ili početkom naredne godine ograniči boravak vozačima
iz Bosne i Hercegovine u zemljama Evropske unije zbog novih softverskih rješenja
koja će se početi primjenjivati na granicama sa zemljama EU.
SARAJEVO, 5. maja - On je naveo da
primjenjivanje ovih softverskih rješenja može biti dodatni trošak za prevoznike
iz BiH, što će ih staviti u nepovoljan položaj u odnosu na prevoznike iz EU.
Forto je nakon sastanka
sa predstavnikom prevoznika iz BiH rekao da je danas krenuo operativan rad sa
predstavnicima prevoznika, a da se jedna od tema sastanka odnosila na direktnu
nadležnost Ministarstva transporta i komunikacija poput Pravilnika o licenciranju
i obukama, koje ovo ministarstvo direktno objavljuje i koje utiče na poslovanje
prevoznika.
"Ponuda
Ministarstva transporta i komunikacija prevoznicima je da bude njihov agent
pred drugim resorima na Vijeću ministara jer postoje stvari koje tište
prevoznike, a prevoznički sektor je jedan od najzdravijih dijelova privrede u
BiH", rekao je Forto novinarima u Sarajevu i dodao da će se ovakvi
sastanci sa prevoznicima održavati na sedmičnom nivou.
Prema njegovim riječima,
polako se kristalizuje način na koji se može doći do rješenja problema boravka
vozača iz BiH u zemljama EU, ali da je to rješenje prije svega na Ministarstvu
vanjskih poslova.
"I ministar
Elmedin Konaković je prihvatio ovu temu i pristao da se obave konsultacije sa
EU u vezi sa tumačenjem šta znači boravak, jer ako ste vozač niste u boravku
nego u prolazu i radite, niste migrant i turista. Nemoguće je da se na isti
način tretiraju sve kategorije ljudi koje ulaze u EU", naglasio je Forto.
On je dodao da će na
narednoj ministarskoj konferenciji, koju organizuje Transportna zajednica
sredinom maja u Beogradu, predložiti da se pitanje boravka vozača sa Balkana
rješava regionalno.
Forto je naveo i da je
jedna od alternativa pojedinačan pristup zemljama EU za rješavanje ovog
problema, navodeći da su određene aktivnosti pokrenute, ali da se problemi koji
su se gomilali 20 godina ne mogu riješiti za mjesec dana.
On je istakao i da podržava svaku vrstu protesta vozača, navodeći da bi protest u vezi sa boravkom vozača u EU trebalo da bude regionalni.