RUSMIR HRVIĆ: SMATRAMO DA “AGROKOMERC” MOŽEMO PODIĆI NA NOGE

- Bosni i Hercegovini potrebni su veliki privredni sistemi. Velike kompanije pokreću male. Obrnuto nije moguće. Veliki sistemi kadri su kreirati brendove, učiniti ih konkurentnim, napraviti od njih uspješne tržišne priče i osigurati stabilnost i prosperitet u razvoju. Mali i srednji rade za velike, proizvode kvalitetno i uklapaju se u procese, te time postaju dijelovima velikih sistema

  • AUTOR: Stav.ba, Jakub Salkić
  • 16.04.2017 - 15:40
  • 2438

SARAJEVO, 16.aprila - Firma “AC Food” d.d. Velika Kladuša, članica “AS Group”, uplatila je 3,05 miliona KM na račun “Agrokomerca” d.d. Velika Kladuša, čime je i zvanično kupila trećinu postrojenja ove firme smještenih u naselju Polje. Kupljeni su tvornica stočne hrane, dva pogona za preradu voća i povrća te jedan skladišni prostor. Među kupljenim postrojenjima nalazi se i pržionica kahve. Ali kupovina tu ne staje, “AS Group” planira kupiti tvornicu supa, majoneze i kečapa čim Općinski sud bude objavio oglas za prodaju.

“Agrokomerc” je u bivšoj Jugoslaviji bio jedan od prehrambenih giganata i najvećih kombinata. Upošljavano je približno 13.000 radnika. Fabrika je u ratu prestala raditi, a posljednjih je dvadeset godina propadala. O planovima s “Agrokomercom” i općenito o planovima “AS Group”, u čijem sastavu posluju kompanije AS, “Vispak”, “Fortitudo”, “Napredak”, “Vemal”, “Oaza”, “Klas”, “Sprind”, te “Mlin” i pekara “Ljubače”, razgovarali smo s predsjednikom Uprave “AS Group” Rusmirom Hrvićem.

STAV: “AS Group” zvanično je preuzela dio imovine “Agrokomerca”. Može li “AS Group” podići “Agrokomerc” na noge?

HRVIĆ: Kupili smo dio imovine, tačnije jednu trećinu na tom lokalitetu. Bude li se situacija dobro odvijala, smatramo da “Agrokomerc” možemo podići na noge. Međutim, projekt akvizicije većine postrojenja “Agrokomerca” veoma je složen i vjerovatno će trajati u nekoliko odvojenih faza. Sada smo tek na početku prve.

Predugo je trajala agonija ovog dijela ove nekada vrlo moćne kompanije. U tom smislu, mi ćemo uložiti veliki trud, znanje i sredstva da ovaj dio Bosne i Hercegovine ponovno postane ekonomski atraktivan i da ljudi koji žive na ovom području počnu živjeti od svog rada. Dakle, nama se nametnulo kao logično i ispravno rješenje da uđemo u ovaj projekt kako bismo mogli dalje slijediti naše planirane strategije razvoja, kako na domaćem, tako i na regionalnom i širem evropskom tržištu, ali i kako bismo slijedili naše strateške ciljeve razvoja prehrambene industrije Bosne i Hercegovine. Ovim projektom Bosna i Hercegovina definitivno bi se vratila na mapu ozbiljnih proizvođača zdrave hrane u ovom dijelu Evrope.

STAV: Kakvi su Vaši planovi s “Agrokomercom”? Hoćete li revitalizirati stare brendove ili možda uvoditi nove?

HRVIĆ: Plan je da vratimo dio ranijih brendova za koje smatramo da imaju potencijal i da za njih ima mjesta na tržištu. Uporedo s ovim procesom, uvodit ćemo i nove brendove kako bismo se nametnuli kvalitetnom i raznovrsnom ponudom, ali i kako bismo uposlili naše kapacitete.

STAV: “AS Group” je danas najveća prehrambena kompanija u Bosni i Hercegovini. Je li vrijeme da počne preuzimati kompanije i izvan naših državnih granica?

HRVIĆ: Ranije je postojala ideja da se širimo na jednom od regionalnih tržišta, ali se u tom trenutku stvari nisu poklopile u potpunosti. S druge strane, postoji velik prostor za nastup naših brendova na regionalnim tržištima. Što se tiče rasta, zadržat ćemo se za sada na Bosni i Hercegovini. Još je pred nama mnogo posla u domaćem dvorištu koji trebamo završiti, ako Bog da uspješno.

STAV: Nakon rata, nestalo je velikih privrednih sistema u Bosni i Hercegovini. Trebalo je dvadeset godina da ponovo dobije svoje velike kompanije poput AS-a, “Hife”, “Preventa”, “Violete”… Je li ovo što danas gledamo nova era naše ekonomije?

HRVIĆ: Bosni i Hercegovini potrebni su veliki privredni sistemi. Velike kompanije pokreću male. Obrnuto nije moguće. Veliki sistemi kadri su kreirati brendove, učiniti ih konkurentnim, napraviti od njih uspješne tržišne priče i osigurati stabilnost i prosperitet u razvoju. Mali i srednji rade za velike, proizvode kvalitetno i uklapaju se u procese, te time postaju dijelovima velikih sistema. Slobodni su u svojim odlukama, ali ispunjavaju ono najvažnije – standarde, rokove i potiču na inovaciju. Veliki su sistemi moćni, u stanju su organizirati velike poduhvate i upravljati provedbom velikih poslovnih projekata. Diktiraju uvjete i štite interese cijelog sektora, kao i svoje, ali i interese malih i srednjih proizvođača. Bez velikih sistema, mali su nezaštićeni, lahak su plijen drugima, ne mogu planirati vlastiti razvoj. Veliki sistemi garant su očuvanja postojećih radnih mjesta i šansa za kreiranje novih, kako unutar vlastitog poslovanja, tako na posredan način kod malih i srednjih dobavljača koji rade za njih. Mali i srednji rastu i razvijaju se kako rastu veliki. Naš je sistem postao veliki i može postati još i veći, ali zajedno s malim i srednjim preduzećima. Naš sistem zapošljava trenutno 4.000 radnika, ali za nas u svim njegovim segmentima sistema radi još deset puta toliko ljudi u okviru malih i srednjih dobavljača.

STAV: Privrednici često tvrde da je poslovno okruženje kod nas izrazito nepovoljno, ali razvoj nekoliko kompanija pokazuje da je ipak moguće napraviti velike stvari u Bosni i Hercegovini. Je li to dokaz da se ipak može uspjeti bez obzira na teškoće ili se možda problemi preuveličavaju?

HRVIĆ: Ambijent je veoma težak. Puno je nelojalne konkurencije. Domaći proizvođači nemaju potrebnu podršku na domaćem tržištu. Nije jednostavno i zapravo bismo hitno morali donijeti strateški plan fokusiran na podizanje razine konkurentnosti domaće privrede. Za velike stvari potrebni su znanje, hrabrost i vizija. Nakon toga, potreban je ambijent. Od Reformske agende smo mnogo više očekivali i ja se nadam da ćemo uskoro osjetiti njene benefite. Za stabilan rast i razvoj neophodna nam je i politička stabilnost.

STAV: Čime se Bosna i Hercegovina, u ovom trenutku, može ponositi u ekonomskom smislu?

HRVIĆ: Možemo biti ponosni na uspjehe pojedinaca i kompanija koje ostvarujemo na inostranom i na domaćem tržištu. I pored iznimno velike konkurencije, postoji sve veći broj proizvoda i brendova iz Bosne i Hercegovine koji pronalaze put do police i potrošača. Uslijed ogromne ponude i visokih očekivanja potrošača, danas je pravi podvig plasirati kvalitetan proizvod na tržište i na njemu se održati.

STAV: Raste li poduzetnička svijest u Bosni i Hercegovini i koliko to pomaže velikim kompanijama?

HRVIĆ: Poduzetnička svijest raste, ali sporo. Već sam kazao kako su nam potrebni veliki sistemi, uz koje se onda razvijaju mali i srednji biznisi. Ni jednog ni drugog nema bez rada i odricanja, ali prije toga je potrebno nametnuti promjene u prioritetima. Zapravo, imamo dojam da dobar dio ljudi danas ne razmišlja o prednostima slobodnog tržišta. Svi imamo podjednake šanse da uspijemo, i zaista je tako. Mi smo počeli s granapom, a samo dvije decenije poslije u poziciji smo da zapošljavamo na hiljade ljudi direktno i na desetke hiljada ljudi indirektno. Već deset godina “AS Group” aktivizira posrnula preduzeća, pokreće ih, spašava radna mjesta i razvija brendove. Preduvjet za naš uspjeh bilo je slobodno tržište. Volio bih kada bi više ljudi bilo svjesno svojih mogućnosti u sistemu u kojem živimo.

STAV: Gdje vidite “AS Group” za deset godina? Jeste li prije deset godina očekivali da će “AS Group” biti ovdje gdje je sada?

HRVIĆ: Mi smo prije deset godina definirali našu viziju da želimo biti među pet najvećih proizvođača prehrambenih proizvoda u jugoistočnoj Evropi. U idućih deset godina vidimo se u ispunjavanju tog cilja. Pred kraj prošle godine najavili smo neke značajne poslovne poteze usmjerene ka stvaranju pretpostavki za omogućavanje rasta i razvoja koji bi nas etablirao u smislu ozbiljnog proizvođača zdrave hrane u ovom dijelu Evrope. Ovaj proces pratit će i promjene usmjerene na unaprjeđenje sistema korporativnog upravljanja kompanijom. Imamo šansu da Bosnu i Hercegovinu ponovo učinimo značajnom u strateški važnoj oblasti proizvodnje zdrave hrane, sa svim njenim prednostima koje ima, kako zbog klime, podneblja i nezagađenog tla, tako i zbog geostrateške pozicije. Nalazimo se u centralnom dijelu regije, čije tržište broji više od dvadeset miliona ljudi, također, blizina tržišta EU s pola milijarde potrošača i nekoliko evropskih metropola našu ukupnu stratešku poziciju čine još atraktivnijom.


VEZANE VIJESTI

PODIJELI

KOMENTARI
PRATITE NAS
PRETRAŽI
PROMO VIDEO TVUSK 2016

MARKETING


MARKETING