ASTRONOMI OTKRILI POSTOJANJE HELIJUMA U ATMOSFERI EKSOPLANETA

- Eksoplanet WASP-107b udaljen je od Zemlje oko 200 svjetlosnih godina i spada u red planeta sa najmanjom gustinom

• AUTOR: Anadolu Agency,
  • 03.05.2018 - 19:44
  • 486

ANKARA, 3. maja – Astronomi koji koriste Hubble svemirski teleskop otkrili su helijum u atmosferi eksoplaneta WASP-107b, što je prvi put da je taj element otkriven u atmosferi planeta izvan Sunčevog sistema, javlja Anadolu Agency (AA).

Tim astronoma, na čelu sa doktoranticom Univerziteta u Exeteru Jessicom Spake, saopćio je kako otkriće pokazuje sposobnost korištenja infracrvenih spektara za proučavanje atmosfere eksoplaneta.

“Nakon hidrogena, helijum je drugi najzastupljeniji element u univerzumu. Ujedno je i glavni element u sastavu planeta Jupiter i Saturn u našem Solarnom sistemu. Do sada nismo znali da helijuma ima i u atmosferi eksoplaneta, iako je provedeno mnogo istraživanja u tom pravcu“, kazala je Spake.

Za razliku od dosadašnje prakse istraživanja eksoplaneta pomoću spektara ultravioletnih i optičkih valova, Spake i njene kolege su počeli istraživati na bazi analiza infracrvenih spektara.

“Znamo da se helijum nalazi i gornjim slojevima Zemljine atmosfere i nova tehnika istraživanja će pomoći u budućim istraživanjima“, kazala je Spake.

Eksoplanet WASP-107b udaljen je od Zemlje oko 200 svjetlosnih godina i spada u red planeta sa najmanjom gustinom. Iako je veličine kao Jupiter, skoro devet puta je lakši od njega.

Detaljni izvještaj o rezultatima astronomskog istraživanjima objavio je časopis “Nature“.

VEZANE VIJESTI