„ANGAŽIRANI PLAKAT U BOSNI I HERCEGOVINI OD 1992. GODINE DO DANAS“

- Bosanskohercegovački plakati obišli su i svjetsku scenu, budeći svijest čovjeka.

  • AUTOR: Melita Mujadžić
  • 20.04.2017 - 12:39
  • 390

BIHAĆ, 20.aprila - Plakatima smo svakodneno izloženi, često nam skreću pažnju na neke od političkih, društvenih i ekoloških problema koji nagrizaju bh društvo. U poslijeratnim godinama, drastično se ništa nije promijenilo ali su bh dizajneri mnogo i često kroz angažirani plakat utjecali na svijest građanstva i ukazivali na netoleranciju, diskriminaciju i nacionalizam.

 Ovom  temom sinoć su se bavili i  u Bihaću, u sklopu kolegija Dizajn i kriza.   „Angažirani plakat u Bosni i Hercegovini od 1992. godine do danas“, naziv je održanog predavanja i izložbe angažiranih plakata Dalide Karić Hadžiahmetović.  Profesorica sa Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, Dalida Karić Hadžiahmetović, prenijela je svoje iskustvo, znanje i vještine mladim naraštajima...

Umjetnici i dizajneri ,posljednjih dvadeset pet godina ,plakatima su pokušali skrenuti pažnju javnosti, na goruće probleme u društvu. Poštivanje ljudskih prava, zaštita okoliša, jedinstvo ,  sve je to  dio  snažnog grafičkog izraza kroz angažirani plakat. Njegovo kreiranje , veći je izazov nego ikad, sada kada smo  preplavljeni slikama svih vrsta .

„Lakše nam je napraviti istraživanje i vidjeti šta sve postoji ali naći neki novi odnos, pronaći što bi privuklo paznju ljudi u vizualno  prebukiranom svijetu za nas dizajnere to  i jeste draž“- kazala je između ostalog Dalida Karić Hadžiahmetović, profesorica sa Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Složiće se mnogi grafički dizajneri da je radovima lakše privući pažnju na vanjskom nego na vlastitom tržištu. Često njime preovladavaju i neslavni plakati , uglavnom, urađeni neprofesionalno i  u konačnici bez polučenog  željenog efekta. Jednoglasno bi se mogli složiti da su to ,  najčešće, oni izborni.

Naručitelji su oni koji plaćaju kampanje, oni bi trebali biti svjesni da trebaju angažirati profesionalce  za promociju proizvoda, usluga  i ideja u konačnici“- ističe Dalida Karić Hadžiahmetović, profesorica sa Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Plakati nisu samo reklamno sredstvo, tretiraju oni i životne uvjete, radne i svake druge.No opet se pokazalo da sve što traje ostaje u umjetnosti . Život je to , ma kakav god bio- samo ovaj put praćen okom grafičkih dizajnera kroz angažirani plakat u Bosni i Hercegovini od 1992. godine do danas...


VEZANE VIJESTI

PODIJELI

KOMENTARI
PRATITE NAS
PRETRAŽI
TVUSK LIVE



PROMO VIDEO TVUSK 2016

MARKETING
MARKETING